Какво да направя, ако настъпи застрахователно събитие?
Ако си сключил незадължителната застраховка, при застрахователно събитие те съветваме възможно най-бързо да се свържеш със застрахователя на телефон 0700 89 039, за да получиш указания относно необходимите ти документи и процедура по предявяване на претенция. Процедурата може да намериш и на сайта на застрахователя.
Какъв е размерът на застрахователното обезщетение?
- • Рискова застраховка “Живот” от ЗД „Евроинс Живот” АД
При застрахователно събитие, настъпило в следствие на смърт на кредитополучателя, застрахователят покрива непогасената част по кредита - главница и натрупаната лихва към него до датата на настъпване на застрахователното събитие.
При настъпила „Временна неработоспособност” или „Нежелана безработица в резултат на уволнение”, в зависимост от продължителността се изплащат на кредитора дължимите от кредитополучателя до 6 погасителни вноски по Договора за кредит, а като застраховано лице можеш да получиш от застрахователя до 6 месечни обезщетения в размер на месечната погасителна вноска по Договора за кредит. Имаш право да възстановиш разходи за медикаменти до 300 лева.
Можеш да се възползваш и от услугата „Телемедицина” - имаш право на 1 видео консултация и до 2 консултации посредством специална функционалност на платформата за споделяне на симптоми с правоспособен лекар за всеки 6 месеца от застраховката. Услугата се достъпва на адрес: www.myhealth.euroinslife.bg
Научи повече за видовете застрахователни покрития и обезщетения тук.
Какви рискове покрива застраховката, за какъв срок и каква е териториалната валидност?
За кредитополучатели, избрали и присъединили се към групов застрахователен договор ЗД „Евроинс Живот” АД и „Застрахователно дружество Евроинс” АД покриват:
- • Смърт в резултат на заболяване или злополука, където и да е по света.
- • Временна неработоспособност, продължила над 60 дни, в резултат на заболяване или злополука, където и да е по света;
- • Възстановяване на разходи за медикаменти наложени във връзка с покрит риск „Временна загуба на работоспособност” (на територията на България), Телемедицина и Достъп до електронно здравно досие;
- • Нежелана безработица в резултат на уволнение, продължила над 60 дни, като следствие на прекратяване на трудов договор или служебно правоотношение на определени основания, на територията на България.
- • Услуга „Телемедицина”, при която застрахованото лице има право на 1 видео консултация и до 2 консултации чрез специална функционалност с правоспособен лекар за всеки 6 месеца от застраховката.
- • Крайната дата за всички покрити застрахователни рискове е 24.00 часа на датата на падежа на последната погасителна вноска по Договора за кредит.
Научи повече за видовете застрахователни покрития и обезщетения тук.
Пълните условия, изисквания към застрахованите лица, покрития и непокрити рискове са налични в процеса на заявяване като преддоговорна информация и можеш да се запознаеш с тях, преди да ги приемеш.
Какви рискове не покрива застрахователя?
- • Ако застрахователното събитие е причинено умишлено от застрахования, както и при участие в сбиване от страна на застрахования, други събития, настъпили вследствие излагане на опасност, самонадеяност или груба небрежност от страна на застрахования;
- • Ако „Временната неработоспособност в резултата на заболяване” или „Нежеланата безработица” са настъпили в първите 60 дни от началото на застраховката, без значение от продължителността им;
- • В случай че събитието е настъпило в резултат от предварително съществуващо заболяване или състояние, за което застрахованият е получил медицинско консултиране в 3 годишен период преди датата на приемане на застраховането;
- • В случай че събитието е настъпило докато застрахованото лице е било под въздействието на наркотици или алкохол;
- • При прекратяване на трудовото правоотношение по взаимно съгласие, както и поради виновно и противоправно поведение на застрахования;
- • Не се покриват разходи за здравни услуги и стоки, свързани с: ползването на спешна или неотложна медицинска помощ; диагностика и лечение които не са проведени от правоспособен лекар; извършени с методи и средства на нетрадиционната медицина; за витамини, минерали, микроелементи, хранителни добавки, фитопрепарати, имуностимулатори, имуносупресори, средства за вегетативни смущения по време на пътуване, слабителни средства и средства за редукция на теглото; контрацептиви, нестероидни противовъзпалителни средства; рамки за очила; стъкла за очила или контактни лещи, които не са диоптрични; медицински консумативи, медицинска козметика; лекарствени продукти, медикаменти и стоки, които не са разрешени за употреба или регистрирани по реда на Закона за лекарствените продукти в хуманната медицина.
Изчерпателна информация относно изключените рискове можете да намерите в преддоговорната информация по застраховката, както и в Общите Условия към нея.
Научи повече за видовете застрахователни покрития и обезщетения тук.
Колко е стойността на застрахователната премия?
Застрахователната премия се заплаща като част от заемната сума при сключване на договора за финансиране на покупка, като представлява % от размера на отпуснатия кредит, умножен по срока му в месеци както следва:
- • За кредитополучатели на трудов договор застрахователната премия е 0.802% от стойността на кредита.
- • За самоосигуряващи се кредитополучатели или кредитополучатели, които към датата на сключване на застраховката са на възраст над 64 навършени години, застрахователната премия е 0.730% от стойността на кредита.
Мога ли да се откажа от сключена застраховка?
Да, можеш да се откажеш от ползването на услугата чрез писмено изявление до ЗД „Евроинс Живот АД в срок от 30 дни, считано от датата на застраховката.